Currently No Video Available
Clean Lyric
Paragraph Lyric
det var en vanlig dag, fast ändå ovanlig
jag var en flanör, i Chicago

det var på den tiden då Chicago-jazzen var som störst
alla pratade om Chicago-jazzen
och man man tänkte Chicago-jazz
man sov Chicago-jazz
man åt Chicago-jazz
man älskade Chicago-jazz, man hatade Chicago-jazz
man klädde sig i Chicago-jazz
allting var Chicago-jazz
den hösten i Chicago

New Orleans var helt ute, det var Chicago som gällde
Chicago-jazzen
och all annan jazz var värdelös,
då var det Chicago-jazzen som gällde

som sagt jag var där
jag var en vanlig flanör
om man nu kan kalla mig för vanlig
jag är ju en rätt ovanlig person
men jag var en rätt vanlig flanör, jag kände mig som en vanlig flanör
eller fel, jag såg ut som en vanlig flanör
folk som såg mig kunde tänka "där går en helt vanlig flanör"
fast egentligen var jag en mycket ovanlig flanör
jag var Doktor Kosmos, som gick på gatan i Chicago
då Chicago-jazzen var som störst

Det var en ganska trevlig höst
löven var gula och röda, lite bruna
det var höst som den var mest
förutom att vinden som blåste i löven viskade
Chicago-jazz Chicago-jazz

ahhhh ahhhh ahhhh ahhhh

jag tänkte ta mig en kopp te
för en kopp te
ja, det skulle vara bra
det skulle till och med vara lite trevligt att dricka en kopp te
hade dom som gjort det sagt till mig
sagt och gjort jag tog i på ett tehus och beställde en kopp te
men den skulle vara stor sa jag
den fick inte var för liten
dom tog in en kopp te till mig och jag tänkte
jasså är det det här som är en kopp te
jag började smutta på min kopp te
och te´t smakade Chicago-jazz
jag rörde ner sockret i te´t
så som jag hade hört att man skulle göra
och genast löses sockerbiten upp och bildade bokstäverna
C h i c a g o - j a z z
det var en vanlig dag, fast ändå ovanlig   jag var en flanör, i Chicago      det var på den tiden då Chicago-jazzen var som störst   alla pratade om Chicago-jazzen   och man man tänkte Chicago-jazz   man sov Chicago-jazz   man åt Chicago-jazz   man älskade Chicago-jazz, man hatade Chicago-jazz   man klädde sig i Chicago-jazz   allting var Chicago-jazz   den hösten i Chicago      New Orleans var helt ute, det var Chicago som gällde   Chicago-jazzen   och all annan jazz var värdelös,    då var det Chicago-jazzen som gällde      som sagt jag var där   jag var en vanlig flanör   om man nu kan kalla mig för vanlig   jag är ju en rätt ovanlig person   men jag var en rätt vanlig flanör, jag kände mig som en vanlig flanör   eller fel, jag såg ut som en vanlig flanör   folk som såg mig kunde tänka "där går en helt vanlig flanör"   fast egentligen var jag en mycket ovanlig flanör   jag var Doktor Kosmos, som gick på gatan i Chicago   då Chicago-jazzen var som störst      Det var en ganska trevlig höst   löven var gula och röda, lite bruna   det var höst som den var mest   förutom att vinden som blåste i löven viskade   Chicago-jazz Chicago-jazz      ahhhh ahhhh ahhhh ahhhh      jag tänkte ta mig en kopp te   för en kopp te    ja, det skulle vara bra   det skulle till och med vara lite trevligt att dricka en kopp te   hade dom som gjort det sagt till mig   sagt och gjort jag tog i på ett tehus och beställde en kopp te   men den skulle vara stor sa jag   den fick inte var för liten   dom tog in en kopp te till mig och jag tänkte   jasså är det det här som är en kopp te   jag började smutta på min kopp te    och te´t smakade Chicago-jazz    jag rörde ner sockret i te´t    så som jag hade hört att man skulle göra   och genast löses sockerbiten upp och bildade bokstäverna   C h i c a g o - j a z z