Clean Lyric
Paragraph Lyric
Block 44 2006 Identitet Iskall

Refräng:
Vem var jag nu jag kände mig så rädd
jag kände hela tiden hur skuggorna fick mig sedd
å alla ni som är bakom galler kärlek o frid
Ingenting e värt å dö för ett sånt liv
Vem var jag nu jag kände mig så rädd
jag kände hela tiden hur skuggorna fick mig sedd
å alla ni som är bakom galler kärlek o frid
Ingenting e värt å dö för ett sånt liv

Jag ligger å tänker på minnena från häkten
LSU dom placerade mig i ungdomshem
en 16 åring som hela tiden längtade hem
som bad till gud om att komma på fötter igen
men alla värderingar, tankar och funderingar
å vi som satt där vi kände vi var förnedringar
kollektiv bestraffning strider emot lagen
dom enda som bröt mot lagen var personalen
Första dagen fick jag knark i min hand
andra dagen kom hon nu skulle man spela man
tårarna föll när jag ringde hem till min mamma
var bara ett barn vart fan hade jag hamna

Refräng

Första permissionen efter ett par månader
satt där med grabbarna knarkade, söp, skålade
som ingenting hade hänt å spelade obrydd
sa att systemet hade satt en kniv i min rygg
jag kände rädslan krypandes upp i nacken
för jag visste vad som väntade efter natten
Jag skulle tillbak till institutions-skiten
jag ville stanna kände mig så liten
samma krigshistorier å samma människor
ingen jävel som visade sina känslor
jag satte på mig masken å spelade ball
men efter snart ett år identitet iskall

Refräng

På andra sidan finner ni familjen i kris
fallande bit för bit ingenting blir som vanligt
va fan hände med barnet som bara såg på
när domaren slog klubban å sa två år
är du tuff nu bakom betong å galler
är du man nu när fängelsedomen faller
alla ser hur du försöker hålla inne
tårarna som inuti bara rinner

Refräng
Block 44 2006 Identitet Iskall      Refräng:   Vem var jag nu jag kände mig så rädd   jag kände hela tiden hur skuggorna fick mig sedd   å alla ni som är bakom galler kärlek o frid   Ingenting e värt å dö för ett sånt liv   Vem var jag nu jag kände mig så rädd   jag kände hela tiden hur skuggorna fick mig sedd   å alla ni som är bakom galler kärlek o frid   Ingenting e värt å dö för ett sånt liv      Jag ligger å tänker på minnena från häkten   LSU dom placerade mig i ungdomshem   en 16 åring som hela tiden längtade hem   som bad till gud om att komma på fötter igen   men alla värderingar, tankar och funderingar   å vi som satt där vi kände vi var förnedringar   kollektiv bestraffning strider emot lagen   dom enda som bröt mot lagen var personalen   Första dagen fick jag knark i min hand   andra dagen kom hon nu skulle man spela man   tårarna föll när jag ringde hem till min mamma   var bara ett barn vart fan hade jag hamna      Refräng      Första permissionen efter ett par månader   satt där med grabbarna knarkade, söp, skålade   som ingenting hade hänt å spelade obrydd   sa att systemet hade satt en kniv i min rygg   jag kände rädslan krypandes upp i nacken   för jag visste vad som väntade efter natten   Jag skulle tillbak till institutions-skiten   jag ville stanna kände mig så liten   samma krigshistorier å samma människor   ingen jävel som visade sina känslor   jag satte på mig masken å spelade ball   men efter snart ett år identitet iskall      Refräng      På andra sidan finner ni familjen i kris   fallande bit för bit ingenting blir som vanligt   va fan hände med barnet som bara såg på   när domaren slog klubban å sa två år   är du tuff nu bakom betong å galler   är du man nu när fängelsedomen faller   alla ser hur du försöker hålla inne   tårarna som inuti bara rinner      Refräng
 
RELATED SONGS
RELATED ARTICLES