Clean Lyric
Paragraph Lyric
Dit is een lied over een plant
een groene plant, een mooie plant
een welriekende plant, een grote, een sterke
ja, een nuttige plant
Het gaat over de Cannabis sativa 'Hollandica'
oftewel Nederwiet - wiedewiedewiet - jaja

We beginnen met het zaad
het goede zaad is van een plant
die al minstens drie generaties
in Nederland groeit en bloeit
Sommige mensen zeggen zeven
maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik
dat mag je dus zelf weten, goed
het goede zaad doe je in
maart april mei in de grond
voorkiemen en zo
dat is allemaal maar haastige spoed
het plantje weet zelf het beste
wanneer het op moet komen
dus laat maar gaan
dat gaat wel goed
dat wordt prachtige nederwiedewiedewiedewiet
net zo goed als congo indonesia acapulco colombia

En dan nu geduld
rustig op laten komen
het plantje is nog klein
bemoedigend toespreken dus
dan wordt het nog groter
en groter en groter
en het wordt zelfs nog groter en groter en groter
en het wordt dikker
en dan is het september
en tijd voor de oogst
de vrouwtjes met de zaadjes
en/of de bloemetjes haal je binnen
je legt ze op de grond of
hangt ze met de voetjes aan het plafond
en dan wacht je 1 2 3 en een halve maand
tot het droog is en als het dan droog is
dan komt het belangrijkste van de Cannabis Sattiva Hollandica
het uitzoeken van de blaadjes
Daar krijg je hoofdpijn van, ik wel
de blaadjes, daarvan krijg je een betonnen hoofd
dus die blaadjes, die gooi je weg weg
en je rookt alleen de hoesjes
van de zaadjes en/of de bloemetjes
en daarvan krijg je geen betonnen hoofd
en daarvan krijg je geen hoofdpijn
en daarvan wordt je niet draaierig
maar daarvan wordt je zo high
als een vlaamse papegaai,
dat is onze eigen nederwiet
daarvoor hoeft niemand in verre vreemde landen
in de bak te zitten
nederwiet nederwiet nederwiet
en verder gaat dit lied niet
Dit is een lied over een plant   een groene plant, een mooie plant   een welriekende plant, een grote, een sterke   ja, een nuttige plant   Het gaat over de Cannabis sativa 'Hollandica'   oftewel Nederwiet - wiedewiedewiet - jaja      We beginnen met het zaad   het goede zaad is van een plant   die al minstens drie generaties   in Nederland groeit en bloeit   Sommige mensen zeggen zeven   maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik   dat mag je dus zelf weten, goed   het goede zaad doe je in    maart april mei in de grond   voorkiemen en zo   dat is allemaal maar haastige spoed   het plantje weet zelf het beste   wanneer het op moet komen   dus laat maar gaan   dat gaat wel goed   dat wordt prachtige nederwiedewiedewiedewiet   net zo goed als congo indonesia acapulco colombia      En dan nu geduld   rustig op laten komen   het plantje is nog klein   bemoedigend toespreken dus   dan wordt het nog groter   en groter en groter   en het wordt zelfs nog groter en groter en groter   en het wordt dikker   en dan is het september   en tijd voor de oogst   de vrouwtjes met de zaadjes   en/of de bloemetjes haal je binnen   je legt ze op de grond of    hangt ze met de voetjes aan het plafond   en dan wacht je 1 2 3 en een halve maand   tot het droog is en als het dan droog is    dan komt het belangrijkste van de Cannabis Sattiva Hollandica   het uitzoeken van de blaadjes   Daar krijg je hoofdpijn van, ik wel   de blaadjes, daarvan krijg je een betonnen hoofd   dus die blaadjes, die gooi je weg weg   en je rookt alleen de hoesjes   van de zaadjes en/of de bloemetjes   en daarvan krijg je geen betonnen hoofd   en daarvan krijg je geen hoofdpijn   en daarvan wordt je niet draaierig   maar daarvan wordt je zo high   als een vlaamse papegaai,   dat is onze eigen nederwiet   daarvoor hoeft niemand in verre vreemde landen   in de bak te zitten   nederwiet nederwiet nederwiet   en verder gaat dit lied niet
 
RELATED SONGS
RELATED ARTICLES