de wereld is klein
ik zou hem niet willen zijn
te klein,
als ik 's nachts weer eens door Veerle rijd
dan voel
de wekker waakt
het bed dat kraakt
de gordijnen dicht
dat belet allicht
om
ticket gekocht, de deur zwaait open
ik sta in de tocht
de buren hebben honger
ze zijn op stap geweest
hun zomer is
de jongen had genoeg geleefd
de jongen had alles al dubbel
zou een heel klein beetje oorlog
soms niet beter kunnen zijn
dan
jongens in wagens die hun levens wagen
kerels in karren ik
rock roll wat een lol
wie schenkt hier de glazen vol
feest
waarom ben ik wakker
als kleine kinderen slapen?
het zou niet mogen
we waren bijna echt vergeten
hoe schoon de zomer wel kan
je lacht veel minder nu
dan je vroeger deed
je weent veel
de stad is koud, de mensen oud
toch zeker die waar
ja die trein die komt
ja die trein die komt
en ik
dit is Texas, dit is de hitte
dit is Texas, eindeloze
» More on Noordkaap