Clean Lyric
Paragraph Lyric
Stond bij het raam, ik zag de sneeuw
weet niet waarom maar dacht ineens
'k moet Frank eens bellen
ik had de hoorn al in mijn hand maar legde neer
ik dacht: wanneer ben je twee vrienden
die elkaar niet elke dag hoeven te zien
en wanneer ben je geen vrienden meer

er staat een andere maan
een andere maan

want Frank die kwam uit Schagen en Erik uit Roermond of Curacau of Utrecht,
Suriname of wat hij die dag maar wou
en ik kwam uit een dorpje
maar woonde midden in de stad
alle drie echte Amsterdammers
zonder dat een van ons er een jeugdherinnering had

die foto op de koelkast
nog niet eens zo lang geleden
drie jongens met hun glazen naar elkaar in het café
of daar die foto, de toneelschool, de jongens van de klas
of die van ons in '88
toen Van Basten nog op aarde was

er staat een andere maan
er staat een andere maan
je hebt het eigenlijk niet door, maar zo snel als dingen gaan
er staat een andere maan

ik sta bij het raam
ik zie sneeuw valt in het donker nu
'k heb Erik aan de lijn
we praten lang, goh lang geleden...
en ik vraag hem: hoe zou het nou met Frankie zijn

en hij zegt: "grappig dat je het vraagt
want hij zei laatst iets over jou, wat ook al weer
iets in de trant van:
wanneer ben je twee vrienden die elkaar
ik kom er zo wel op..."
maar toen legde ik al neer

er staat een andere maan
er staat een andere maan
er staat een andere maan
je hebt het eigenlijk niet door, maar zo snel als dingen gaan
er staat een andere maan
er staat een andere maan

eerst ben je twee vrienden
en dan vrienden van weleer
maar dan ben je in de nieuwste theorie, eigenlijk al geen vrienden meer
Stond bij het raam, ik zag de sneeuw   weet niet waarom maar dacht ineens   'k moet Frank eens bellen   ik had de hoorn al in mijn hand maar legde neer   ik dacht: wanneer ben je twee vrienden   die elkaar niet elke dag hoeven te zien   en wanneer ben je geen vrienden meer      er staat een andere maan   een andere maan      want Frank die kwam uit Schagen en Erik uit Roermond of Curacau of Utrecht,   Suriname of wat hij die dag maar wou   en ik kwam uit een dorpje   maar woonde midden in de stad   alle drie echte Amsterdammers   zonder dat een van ons er een jeugdherinnering had      die foto op de koelkast   nog niet eens zo lang geleden   drie jongens met hun glazen naar elkaar in het café   of daar die foto, de toneelschool, de jongens van de klas   of die van ons in '88   toen Van Basten nog op aarde was      er staat een andere maan   er staat een andere maan   je hebt het eigenlijk niet door, maar zo snel als dingen gaan   er staat een andere maan      ik sta bij het raam   ik zie sneeuw valt in het donker nu   'k heb Erik aan de lijn   we praten lang, goh lang geleden...   en ik vraag hem: hoe zou het nou met Frankie zijn      en hij zegt: "grappig dat je het vraagt   want hij zei laatst iets over jou, wat ook al weer   iets in de trant van:   wanneer ben je twee vrienden die elkaar   ik kom er zo wel op..."   maar toen legde ik al neer      er staat een andere maan   er staat een andere maan   er staat een andere maan   je hebt het eigenlijk niet door, maar zo snel als dingen gaan   er staat een andere maan   er staat een andere maan      eerst ben je twee vrienden   en dan vrienden van weleer   maar dan ben je in de nieuwste theorie, eigenlijk al geen vrienden meer